Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Marketing je jednou z najdôležitejších vecí, ktoré môže biznis robiť pre svoj rast. V súčasnej digitálnej dobe prináša viac „muziky“ ako kedykoľvek predtým. Ľudia čoraz radšej vyhľadávajú produkty či služby online, nakupujú online, komunikujú s firmami online, sledujú svoje obľúbené značky, … Nemať svoj biznis online znamená pripravovať sa o množstvo klientov a zisk.

strata zisku

Najväčšou chybou je vidieť pod digitálnym marketingom len webovú stránku či e-shop. Takýmto prístupom sa mnohé firmy okrádajú nielen o už spomínaných klientov a zisk, ale aj iné dôležité veci ako sú napríklad povedomie o značke, hodnotné informácie o cieľovej skupine, budovanie vzťahu s klientom, konkurencie schopnosť a udržateľnosť podnikania. Pozrime sa na možnosti digitálneho marketingu, ktoré keď naplno využijete, zaručene váš biznis porastie.

10 najväčších výhod digitálneho marketingu:

  1. DOSTUPNOSŤ PRE VŠETKÝCH

Online nástroje sú vhodné na propagáciu ako jednotlivcov, tak aj veľkých korporácií. Práve digitálny marketing zotiera „veľkostné“ rozdiely, ktoré boli v časoch klasického marketingu rozhodujúce. V minulosti si jednotlivci, či malé firmy mohli dovoliť len veľmi malú časť z toho, čo úspešne využívali veľké firmy – televízia, rádio, billboardy, call-centrá, hromadné poštové zásielky … náklady na tieto formy marketingu sa zvyčajne rátajú v desiatkach tisíc eur. Našťastie, v časoch digitálneho marketingu vie aj jednotlivec, či malá rodinná firma s oveľa menšími rozpočtami rozbúriť vody a úspešne konkurovať aj velikánom.

  1. ROZMANITOSŤ

Dovolím si tvrdiť, že viac ako váš rozpočet, limituje možnosti online reklamy vaša fantázia. Online marketing vám ponúka všetko, čo vám ponúka internet – webstránky, e-shopy, sociálne siete, e-mail marketing, mobilný marketing a všetky príspevky, fotky, bannery, PR články, blogy, vlogy, reklama vo vyhľadávaní – stačí len prepracovaná stratégia a môžu sa diať zázraky.

  1. POKRYTIE

Digitálny marketing vám sprístupnil (takmer) celý svet. Až na pár krajín, kde je cenzúra, môžete svoje služby či produkty ponúkať prakticky kdekoľvek. Neobmedzujú vás žiadne steny predajne ani hranice. „Otváracia doba“ internetu je nepretržite počas celého roka. Celosvetovo používa internet 55% populácie, čo predstavuje viac ako 4 miliardy ľudí. Na Slovensku internet využíva približne 75% populácie staršej ako 15 rokov, čo predstavuje viac ako 3,5 milióna užívateľov. Celosvetovo ľudia na internete najčastejšie vyhľadávajú. Myslím, že si už viete predstaviť, koľko ľudí dokážete svojimi službami či produktmi prostredníctvom internetu osloviť.

  1. CIELENIE

To, že potenciálnych klientov máte na internete až miliardy, je skvelé, vy však nepotrebujete ukazovať dámske plavky mužom, ani ponúkať požičanie bicyklov v Detve niekde za veľkou mlákou. Nesporne silnou výhodou digitálnej reklamy je možnosť detailného cielenia. Online viete svoju reklamu cieliť podľa:

  • demografických údajov (pohlavie, vek, lokalita kde žijú, pracujú, alebo sa aktuálne nachádzajú, vzdelanie, výška príjmu, životné udalosti ako zasnúbenie, svadba, narodenie dieťaťa, nový vzťah či práca, …)
  • záujmov
  • správania (používatelia mobilov či tabletov, často cestujúci, často nakupujúci, navštevujúci váš web, alebo weby konkurentov, …)

S pomocou správneho zacielenia viete svoje služby či produkty ukázať presne tým ľuďom, ktorí ich práve hľadajú a chcú ich.

  1. PERSONALIZOVANOSŤ

Veľkou výhodou online reklamy je možnosť ju personalizovať. Ľudia sú už presýtení reklamy rôzneho druhu všade naokolo – na uliciach, v schránkach, v televízii či rádiu, v mobiloch. Štatisticky klesá aj počet reklám, ktoré je človek schopný si zapamätať.

Preto je nesmierne dôležité reklamu personalizovať a prispôsobovať ju presne na mieru recipientom. Keď posielate newsletter, určite bude úspešnejší, ak čitateľa oslovíte menom, alebo mu ponúknete obsah, o aký viete že má záujem. Ja osobne si radšej otvorím e-mail s textom „Mirka, tento nový Bestseller musíš čítať“, ako „50 nových produktov v našom e-shope“. Rovnako som vďačnejšia za všetku online reklamu, ktorá zodpovedá práve mojim záujmom. Zbytočne mi niekto bude podsúvať reklamu na lyžiarsku výbavu, keď nelyžujem, alebo na výpredaj detského oblečenia, keď nemám deti, …

  1. INTERAKTIVITA

Oproti offline reklame má digitálna reklama obrovskú výhodu spočívajúcu v interaktivite. Ak uvidíte billboard, prijmete jednostrannú informáciu bez možnosti ďalšej interakcie. S online reklamou viete pracovať. Listovať carousel grafiky, pohybovať sa v 3D vizualizácii, okamžite si zistiť viac informácií, reagovať prostredníctvom emotikonov či komentárov, komunikovať online priamo so značkou, … Moderná online reklama dokáže zapojiť viac zmyslov naraz a tým aj viac zaujať.

Ak interaktívna reklama recipienta zaujme a vtiahne do diania, máte z polovice vyhrané.
  1. HODNOTNÉ DÁTA – štatistiky a analýzy

Digitálna reklama vám umožňuje prostredníctvom mnohých nástrojov zbierať mimoriadne hodnotné dáta o vašich potenciálnych klientoch, vašich fanúšikoch na sociálnych sieťach, návštevníkoch vášho webu, nakupujúcich v e-shope …

Viete určiť, či sa o vaše služby alebo produkty zaujímajú viac muži, alebo ženy, aká veková skupina ich nakupuje, aká veková skupina vás sleduje na sociálnych sieťach, aké formy online reklamy najlepšie fungujú pre váš biznis …

Všetky dáta vám dávajú veľkú silu pri budovaní marketingovej stratégie – viete na ich základe zadefinovať jednotlivé cieľové skupiny, viete vybrať správne marketingové nástroje a formáty, viete správne cieliť a personalizovať reklamu, …

Práve vďaka zbieraným dátam, štatistikám a ich analýze dokážete merateľne podvihnúť váš biznis a zvýšiť zisk.

  1. MERATEĽNOSŤ

Vieme, že aj tradičné offline médiá fungujú, nikdy však nevieme presne povedať ako. Keď si zaplatíte reklamu v televízii, dennej tlači a roznosíte letáky, neviete koľko ľudí ju videlo, koľko jej venovalo pozornosti a koľko na ich základe u vás nakúpilo. S digitálnou reklamou pri správnom nakonfigurovaní viete pomerne presne určiť, čo sa dialo pred každým jedným nákupom vo vašom e-shope. Ak spustíte rozsiahlu online kampaň, na jej konci vždy viete zhodnotiť, či sa oplatilo investovať viac do PPC kampaní (a ktorých), sociálnych sietí (a ktorých), článkov či videí. Rovnako viete každú aktivitu samostatne zhodnotiť z hľadiska návratnosti investícií.

meratelnost reklamymeratelnost reklamy

  1. EFEKTÍVNOSŤ

Pri správne nastavenej online stratégii je digitálna reklama vysoko-efektívna. Z digitálnej reklamy efektívne profitujú ako veľké, tak aj malé firmy. Ak investujete určitú sumu do offline reklamy a odsledujete si aspoň približné výsledky, s rovnakou sumou v online reklame viete získať niekoľkonásobne lepšie výsledky, prípadne rýchlejšie dosiahnutie želaného cieľa.

  1. NENÁROČNÉ SPUSTENIE a AKTUALIZÁCIE

Vaše podnikanie je živý organizmus, ktorý sa vplyvom rôznych faktorov neustále mení. Týmto zmenám je potrebné prispôsobovať aj samotnú reklamu. Oproti offline reklame je digitálna reklama operatívna – podklady jednoduchšie vyprodukujete aj nasadíte a rýchlejšie ich aktualizujete či vymeníte.


Využívate možnosti digitálnej reklamy naplno? Je vaša stratégia úspešná a efektívna? V našej agentúre vám radi pomôžeme s úvodnou analýzou, poradenstvom, vypracovaním stratégie, realizáciou, optimalizáciou aj vyhodnotením reklamných kampaní.

[dt_default_button link=“/kontakt“ button_alignment=“default“ animation=“fadeIn“ size=“medium“ default_btn_bg_color=““ bg_hover_color=““ text_color=““ text_hover_color=““ icon=“fa fa-chevron-circle-right“ icon_align=“left“]KONTAKTOVAŤ[/dt_default_button]

avatar

Autor: Miroslava Marková

Milovníčka sociálnych sietí, PPC reklám a obsahového marketingu.

Návrat hore