Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Slatinská pekáreň už viac ako 25 rokov dodáva na stoly slovenských rodín poctivý chlieb, pripravený tradičným remeselným spôsobom. Našou úlohou bolo povedať o tom ľuďom naprieč celým Slovenskom. Preto sme pre Slatinskú pekáreň vytvorili web, zastrešovali online komunikáciu a naprogramovali vyhľadávač najbližších predajných miest.

Jednoduchý, ale praktický vyhľadávač

Náš vyhľadávač predajných miest využíva veľmi jednoduchú logiku. Na pozadí je to Maps API od Mapbox, v popredí vidieť jednoduché okno s prediktívnym vyhľadávaním. Do vyhľadávača teda stačí začať písať názov východiskového miesta (vaše bydlisko, adresu práce, či obľúbené obchodné centrum) a vyhľadávač zobrazí zoznam najbližších predajní, ktoré listujú Slatinský chlieb na svojich pultoch.

 
Prediktívne vyhľadávanie miest a bodov záujmu

Výsledky sú zobrazené vo forme obchodov, ktoré listujú aspoň 1 produkt Slatinskej pekárne. V prípade, že sa v požadovanej lokalite nenachádza ani jedna vyhovujúca predajňa, vyhľadávač automaticky zobrazí predajňu v najbližšej obci/meste.

Vyhľadanie najbližších predajní (Pezinok), ak sa priamo v hľadanom meste (Modra) nenachádza ani jedna predajňa ponúkajúca Slatinský chlieb

Plný sortiment (5 chlebov) sa vozí iba do niekoľkých miest na Slovensku. Práve pre tie ostatné mestá a obce je vyhľadávač najužitočnejší, kedy je pri každej predajni možné vidieť skutočne predávaný sortiment.

Zobrazenie čiastočného sortimentu pre predajne TESCO a COOP Jednota

Administračné rozhranie

Vyhľadávač je naprogramovaný v rámci webovej stránky postavenej na platforme WordPress, preto sa aj k administrácii vyhľadávača pristupuje cez rozhranie WordPress-u.

Celá funkcionalita je postavená na súradniciach. Každé predajné miesto (rovnako ako miesta vo vyhľadávaní) majú definovanú pozíciu zemepisnou šírkou a dĺžkou. Vyhľadávač buď nájde zhodu a zobrazí miesta s týmito súradnicami, alebo vypočíta miesta s najkratšou vzdialenosťou. Okrem toho sa pri každom predajnom mieste definuje názov predajne, mesto a ktoré produkty sa v danom obchode listujú na predajné pulty.

Samozrejmosťou je aj hromadný import predajných miest z rôznych formátov (XML, CSV, JSON, …) pre ešte jednoduchšiu administráciu.

Analytika

Nakoniec to najdôležitejšie. Vyhľadávač neslúži iba zákazníkom, ale aj samotnej pekárni. Zaznamenáva totiž každé vyhľadávanie a denne produkuje dôležité dáta, ktoré napovedajú o tom, v ktorej lokalite je o ktoré produkty záujem, kde je obchodov nedostatok a kde sa ich naopak zásobuje zbytočne priveľa. Tieto dáta sú ďalej marketingovo využívané a pomáhajú budovať stratégiu firmy tým správnym smerom.

Podobné riešenie je možné naprogramovať aj pre spoločnosti podnikajúce v inom, ako potravinárskom odvetví. Máte napríklad okrem internetového obchodu aj viacero kamenných pobočiek a chcete zákazníkom uľahčiť výber odberného miesta pri nákupe? Predáva sa váš produkt dobre v online prostredí, ale na predajných pultoch ho ľudia „nevedia nájsť“? Dajte im o vás vedieť, radi vám pomôžeme.

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore