Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Firma PPRESS, s.r.o. už v minulosti organizovala veľkú spotrebiteľskú súťaž so značkou Dr Gerard. Nešlo o nič prevratné – vytlačilo sa niekoľko miliónov unikátnych kódov, ktoré sa nalepili na produkty. Kódy dopĺňali státisíce reklamných letákov a sprievodných brožúr s vytlačeným súťažným formulárom. Súťažiaci teda iba „jednoducho“ perom vypísal všetky údaje a kódy odoslal poštou na adresu firmy. Po skončení každého kola súťaže sa kontrolovali všetky zásielky, či obsahujú príslušný počet súťažných kódov a vysypalo niekoľko desiatok kilogramov súťažných formulárov na stôl. Za prítomnosti notárského dozoru sa organizátori v papieroch prehrabávali, aby náhodne vybrali výhercov.

Rozhodli sme sa, že týmto ľuďom darujeme kvantum času navyše a okrem toho ušetríme niekoľko stromovtento rok sme teda súťaž zastrešili my.

Nadstavba e-shopu

Začiatok súťaže sme zosynchronizovali s dátumom, kedy sme zverejnili novú verziu e-shopu pre klienta, o ktorej super vychytávkach si môžete prečítať viac tu. Súťaž sme naprogramovali vo forme webovej aplikácie, dostupnej priamo na webovej adrese internetového obchodu. Je teda responzívna – dostupná z akéhokoľvek zariadenia a pohodlne sa ovláda na akokoľvek veľkej (respektíve malej) obrazovke.

Súťaž je naprogramovaná ako webová aplikácia v rozhraní internetového obchodu

Pre všetky vekové kategórie

Pri tvorbe aplikácie sme mysleli na všetky vekové kategórie. Vedeli sme, že medzi súťažiacimi budú aj technicky nie príliš zdatní ľudia. Vieme tiež, že väčšina ľudí sa na internete pohybuje inštinktívne a nečíta inštrukcie na obrazovke. Sme tiež zmierení s tým, že absolútna väčšina ľudí klikne na pravidlá súťaže až vtedy, keď sa dozvedia, že v súťaži vyhrali, ale nesplnili podmienky na odovzdanie výhry – preto sme niektoré najdôležitejšie body pravidiel znázornili aj graficky a umiestnili na registračný formulár. Napríklad informáciu, že súťažiaci je povinný preukázať sa súťažným obalom.

Aplikáciu sme postavili na dvoch základných pilieroch:

  1. jednoduchá navigácia – aplikácia doslova vedie súťažiaceho celým procesom
  2. ošetrenie vstupov – súťažiaci môže odoslať iba to, čo potrebujeme (dôležité nielen z praktického, ale najmä bezpečnostného hľadiska)
Jednoduchá navigácia a jasné inštrukcie pre súťažiaceho

Koncept a funkcionalita

Keďže je súťažná aplikácia vlastne nadstavbou CMS WordPress, je napísaná v jazyku PHP a využíva MySQL databázu. Základná funkcionalita spočíva v šifrovaní všetkých citlivých údajov a v overení správnosti odosielaných údajov v reálnom čase. Aplikácia po odoslaní súťažných kódov tieto kódy najskôr overí a tie, ktoré sú platné, priradí k existujúcemu súťažiacemu (ak neexistuje, vytvorí o ňom nový záznam). Využívané sú natívne používateľské účty WordPress-u, súťaženie je teda pohodlne prepojené s nakupovaním v e-shope.

V databáze sú uchovávané iba zašifrované dáta

Súťažný formulár

Formulár obsahuje polia na bežné kontaktné údaje, dynamické pole na súťažné kódy (maximálne 20 naraz), check-boxy na odsúhlasenie pravidiel, či spracovanie osobných údajov a Google reCAPTCHA ochranu. Každé jedno pole povoľuje iba správny typ vstupu. Pole s menom napríklad nepodporuje čísla, či iné špeciálne znaky. E-mail a telefónne číslo musia byť v správnom formáte a pole na odoslanie súťažného kódu musí spĺňať všetky parametre (presný počet znakov, iba veľké písmená a čísla). Problém so zamieňaním veľkých a malých písmen sme vyriešili automatickou konverziou znaku – ak používateľ zadá na vstupe malé písmeno, aplikácia ho automaticky zmení za veľké. Nemôže sa teda stať, že by súťažiaci zadal malé l, namiesto veľkého L. Všetky tieto detaily napomáhajú k jednoduchosti a všestrannosti aplikácie.

Súťažný formulár s overením správnosti údajov v reálnom čase

Vlastný súťažný profil

Každému používateľovi je po odoslaní prvého súťažného kódu automaticky vytvorený jeho vlastný súťažný profil. V profile vidí všetky kódy, ktoré v súťaži odoslal, kedy ich odoslal a koľko kódov odoslal v jednotlivých súťažných kolách. Každý si teda môže pozrieť, koľko produktov už kúpil, koľko peňazí do súťaže investoval a či sa v aktuálnom kole snažil viac ako v minulom. Tento koncept sa ukázal byť ako veľmi praktický pre súťažiaceho, ale aj z marketingového hľadiska. Ľudia majú totiž tendenciu predbiehať nielen spoluhráčov v súťaži, ale aj samých seba. Nárast v počte odoslaných kódov na jedného používateľa je s každým kolom viac než badateľný.

Používateľský profil s prehľadom odoslaných súťažných kódov

Žrebovanie výhercov

Posledným krokom, ktorý sme museli technologicky zastrešiť je samotné žrebovanie výhercov. Vytvorili sme preto jednoduché a ľahko čitateľné vizuálne rozhranie prispôsobené živým prenosom na sociálnych sieťach. Žrebovanie sa deje na pozadí a ošetrené sú všetky výnimky a podmienky vyplývajúce z pravidiel.

Organizátor súťaže musel v poslednom ročníku ručne rozbaliť stovky tisíc obálok a fyzicky žrebovať niekoľko stoviek výhercov. Dnes mu na to stačí jeden klik na počítači.

Vizuálne rozhranie pre žrebovanie výhercov

Marketingová podpora súťaže na sociálnych sieťach

Tak ako sa klient rozhodol zmodernizovať spôsob zasielania súťažných kódov a žrebovania výhercov súťaže, rozhodol sa aj zmodernizovať komunikáciu súťaže a samotnej značky. Sociálne siete klient vôbec nevyužíval, preto sme začali poriadnou analýzou značky, ale aj konkurencie, zadefinovaním komunikačného štýlu a pravidiel a vytvorením celkovej stratégie kampane. Cieľovou skupinou značky sú ľudia všetkých vekových kategórií, ktorí sú kúpyschopní produktov. Preto sme sa zamerali na sociálne siete Facebook, kde vieme osloviť aj staršie vekové kategórie, Instagram, ktorý je aktuálne najrýchlejšie sa rozvíjajúcou sociálnou sieťou a Youtube. Začali sme zakladaním profilov a ich naplnením (sekcie Obchod, Náš príbeh, …), vytváraním grafík a fotografovaním produktov, prípravou obsahových plánov na mesiac vopred (tvorba textov príspevkov šitých na mieru pre jednotlivé siete, tvorba grafík) a budovaním fanúšikovských základní. Ešte pred spustením hlavnej, spotrebiteľskej súťaže sme rozprúdili život na profiloch PPRESS prostredníctvom menších, dynamických a interaktívnych súťaží – postupne od jednoduchej tipovacej súťaže, cez súťaž, kde sa fanúšikovia fotografovali s produktmi, až po vybudovanie skalnej bázy fanúšikov značky a produktov Dr Gerard, ktorí teraz aktívne sledujú spotrebiteľskú súťaž a LIVE prenosy žrebovaní.

Komunikáciu na ťažiskových sociálnych sieťach sme podporili aktívnou komunikáciou a pravidelnou aktualizáciou profilu na Google My Business.

Na záver, ale nemenej dôležité boli drobné práce ako vytváranie pravidiel súťaže na všetky súťaže spoločnosti, tvorba grafík na súťažné tlačoviny a zároveň aj ich tlač a potlač reklamných predmetov značky.


Ak vás naša práca na projektoch pre PPRESS, s.r.o. zaujala, budeme radi, keď nám napíšete do komentára. V prípade záujmu o spoluprácu, neváhajte a kontaktujte nás – radi sa kreatívne ujmeme aj vášho projektu.

[dt_default_button link=“/kontakt“ button_alignment=“default“ animation=“fadeIn“ size=“medium“ default_btn_bg_color=““ bg_hover_color=““ text_color=““ text_hover_color=““ icon=“fa fa-chevron-circle-right“ icon_align=“left“]KONTAKTOVAŤ[/dt_default_button]

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore