Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Vytvoriť kvalitnú značku, ktorá sa presadí v silnej konkurencii a prežije na trhu viac ako niekoľko sezón dá naozaj zabrať. Prinášame vám 5 tipov ako robiť branding na sociálnych sieťach kvalitne a zlepšiť tak profil vašej značky a pozdvihnúť ju v očiach zákazníkov. Nechajte sa inšpirovať.

Smartfon vášho zákazníka je svätý grál.

Personalizujte

Autentické budovanie vzťahu so zákazníkmi je dôležitejšie než samotné predávanie. Budujte dôveru prostredníctvom autentických zážitkov vašich zákazníkov alebo influencerov. Recenzia od hodnovernej osoby zohráva pri potencionálnom (no nerozhodnom) zákazníkovi významnú úlohu. Ak pripravujete reklamu – zamerajte sa na príbeh. Ukážte svetu, že aj za vašou značkou stoja ľudia. Nebojte sa ukázať zákulisie vašej firmy a predstaviť ľudí, ktorí v nej každodenne pracujú.

Konverzujte

Dbajte o kvalitnú komunikáciu so zákazníkom. Na dotazy odpovedajte rýchlo, prípadne používajte chatbota, ktorý zákazníka upozorní na to, že máte aktuálne plné ruky práce, no odpoviete mu hneď, ako to bude možné. Poďakujte za LIKE alebo FOLLOW. Nájdite si čas na komentovanie príspevkov vašich sledovateľov. Ukážte, že sa zaujímate. Spätná väzba dokáže robiť zázraky.

Starajte sa o zákaznícku skúsenosť

Je to najdôležitejšie, čo vás môže odlíšiť od konkurencie. Zľavy, darčeky a súťaže sú síce lákavé, no nezabezpečia vám lojálnych zákazníkov, ktorí vám dajú prednosť pred konkurenciou. Odborníci odhadujú, že v roku 2020 budú skúsenosti zákazníkov oveľa cennejším artiklom, než cena a kvalita produktu.

Skúsenosti zákazníkov budú v roku 2020 oveľa cennejšie, než cena, či kvalita produktu

Budujte sociálne svedomie

Trendy prichádzajú a odchádzajú. Čo však zostáva, je trvalá snaha o zlepšenie spoločnosti. Je dôkazom toho, že vám nezáleží len na zisku a vytvára to medzi vami a vašimi zákazníkmi s rovnakými hodnotami puto. IKEA je jednou zo značiek, ktorá implementovala program udržateľnej budúcnosti – kontrolujú spotrebu vody vo svojich obchodoch, používajú solárne panely a bavlnu na výrobu svojich produktov kupujú z trvalo udržateľných zdrojov. V Bratislave vystrojili módnu prehliadku na podporu udržateľnej módy, okolo ktorej bol naozaj veľký BOOM. Skúste hádať prečo ?.

Myslite na mobilné telefóny

Smartfón vášho zákazníka je svätý grál. Vďaka technologickým vymoženostiam vieme vďaka mobilu urobiť už takmer všetko. Okrem Instafirendly selfíčok si kúpite dovolenku, objednáte najrozmanitejšie služby a vyhľadáte všetky potrebné informácie. Preto nezabúdajte na optimalizáciu vašej stránky, reklamy a vyplneniu všetkých podstatných informácii ako sú telefónne čísla, adresy, emaily, ktoré uľahčia komunikáciu medzi vami a vašimi zákazníkmi.

Toto sú len základné tipy a triky na to, ako budovať svoju značku. Branding na sociálnych sieťach si nepochybne vyžaduje veľa času, úsilia a know–how. Práve čas je tou najvzácnejšou komoditou, ktorou disponujete. Preto sa neváhajte obrátiť na odborníkov, ktorí vám s týmto všetkým pomôžu. Vráti sa vám to niekoľkonásobne.

avatar

Autor: Jana Záchenská

Návrat hore