Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Pri prepojení webu s nástrojom Google Analytics 4 máte v podstate rovnaké možnosti ako pri predchádzajúcej verzii Universal Analytics. Buď nasadíte merací kód manuálne a skopírujete ho do hlavičky HTML kódu na každej stránke vášho webu, alebo pripojenie vykonáte pomocou značky (tagu) v nástroji Google Tag Manager. Postup je naozaj jednoduchý, rozdiel je len v použitom type značky a umiestnení Identifikátora merania v prostredí Google Analytics.

Kde sa nachádza ID kód merania

Identifikátor merania nájdete v prostredí Google Analytics 4 v sekcii Správca na úrovni Vlastníctva. Tam treba zvoliť možnosť Streamy údajov. Po rozkliknutí daného streamu nájdete v pravom hornom rohu jedinečný kód, ktorý je potrebné skopírovať.

Postup implementácie cez GTM

Po prihlásení sa do účtu Google Tag Manager musíme v sekcii Značky zvoliť možnosť Nová. Pri konfigurácii značky je potrebné vybrať možnosť Google Analytics: konfigurácia značky GA4 ako môžete vidieť na nasledujúcom obrázku. Druhá možnosť pre GA4 označená ako Google Analytics: udalosť GA4 slúži na vytváranie vlastných udalostí.

Konfigurácia značky

V rámci konfigurácie značky ešte musíme prilepiť skopírovaný Identifikátor merania. Spúšťanie nastavíme klasicky na All pages (zobrazenie všetkých stránok) a vyplníme názov značky. Ja som si ju nazval GA4 – Configuration, ale môžete si ju nazvať ako chcete. Dôležité je najmä to, aby ste sa vy a ostatní užívatelia s prístupom do účtu GTM vyznali v názvosloví jednotlivých značiek.

Dokončenie nastavenia značky

A teraz stačí už len uložiť a nezabudnúť odoslať zmeny vytvorené vo vašom účte GTM, pretože bez toho sa identifikátor neimplementuje do kódu vášho webu.

Verím, že sa vám pomocou tohto návodu podarilo implementovať identifikátor merania správne, skontrolovať si to môžete napríklad priamo v Analytics, kde by sa vám mali okamžite začať zobrazovať dáta v reálnom čase.

Ak všetko funguje, teraz „stačí“ už len zbierať dáta potrebné na následné vyhodnocovanie. Vyťažte tak z nástroja Google Analytics 4 maximum. Držím palce!

Chcete vedieť, prečo sa vlastne oplatí zbierať dáta do novej verzie? Prečítajte si v našom ďalšom článku.

V prípade že si s vytvorením účtu a jeho nastavením neviete rady, neváhajte nás kontaktovať. Radi pomôžeme.

avatar

Autor: Mgr. Patrik Hradiský

Špecialista na výkonnostný online marketing, najmä PPC reklamu.

Návrat hore