Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Chcete začať inzerovať v sieti Google? V tom prípade budete potrebovať reklamný účet v systéme Google Ads. Jeho vytvorenie je bezplatné, a zaberie vám pár minút. Tak poďme na to.

Navštívte web

Úplne prvým krokom je pochopiteľne návšteva webovej stránky reklamného systému. Prejdite teda na nasledujúcu adresu: www.ads.google.com a pokračujte tlačidlom „Začať„.

Prihláste sa do konta Google

Všetky online nástroje od spoločnosti Google sú prepojené v rámci jedného účtu. Výnimkou nie je ani reklamný systém Google Ads. Stačí sa teda prihlásiť do vášho konta (rovnako, ako sa prihlasujete napr. do gmailu). Samozrejme ak ste náhodou doteraz žiadny z Google nástrojov nepoužívali, a nemáte ani gmail konto, bude potrebné si ho vytvoriť.

Tvorba kampane/preskočenie

Po prihlásení je váš reklamný účet v podstate vytvorený (vpravo hore môžete vidieť jeho ID číslo). Pokiaľ si chcete rovno vytvoriť aj svoju prvú reklamnú kampaň, môžete pokračovať v nastavovaní. Pomocník vám dá niekoľko otázok ohľadom vášho podnikania, následne vás veľmi intuitívne prevedie tvorbou kampane a samotnej reklamy.

Každopádne pokiaľ ešte nie ste rozhodnutý pre typ reklamy, alebo si chcete tvorbu nechať na neskôr/prípadne ju chcete zveriť špecialistovi, ukážeme si ako tvorbu prvej kampane preskočiť.

Ak chcete preskočiť tvorbu kampane, prepnite sa do tzv. „expertného režimu„. Túto možnosť nájdete pod možnosťami cieľa.

Expertný režim vám teraz zobrazí výber cieľa v trochu inom rozhraní, kde sa nachádza možnosť „Vytvoriť účet bez kampane„. Kliknite na ňu.

Fakturačné a platobné údaje

Na záver bude od vás systém požadovať firemné a platobné údaje. Pokiaľ vytvárate reklamný účet na firemné účely, vyplňte teda údaje vašej firmy. Google Ads vám bude priebežne počas inzercie vystavovať faktúry za prečerpaný reklamný kredit. Čo sa týka platobných možností, na výber máte manuálne alebo automatické platby (kartou). Osobne odporúčam nahrať kartu. Nebudete si tam musieť stále strážiť dostupný zostatok, a nestane sa vám, že sa vaše kampane pozastavia kvôli prečerpaným prostriedkom (väčšinou ako naschvál v najmenej vhodnom čase).

A to je všetko. Reklamný účet máte vytvorený, teraz zostáva ešte vyšperkovať kampane a dosahovať s reklamou vaše ciele.

Samozrejme nezabúdajte, že ak chcete z inzercie vyťažiť maximum výsledkov, tvorbou kampaní to nekončí. Výkon kampaní treba pravidelne kontrolovať a optimalizovať. Ak budete s tvorbou, nastavením alebo správou potrebovať pomôcť, neváhajte nás kontaktovať, alebo si rovno vyklikajte náš interaktívny cenník.

Navyše nakoľko sme certifikovaným Google Partnerom, vieme vám v rámci partnerského programu poskytnúť množstvo benefitov. Okrem iného aj vstupný promo kredit vo výške 350€ zdarma (platí len pre nové, nami vytvorené účty).

Či už budete inzerovať s nami alebo individuálne, držíme vám s optimalizáciou výkonu palce.

avatar

Autor: Mgr. Patrik Hradiský

Špecialista na výkonnostný online marketing, najmä PPC reklamu.

Návrat hore