Pokiaľ plánujete inzerovať na sociálnych sieťach Facebook či Instagram efektívne, budete potrebovať Business Manager účet. Ide o akési centrum, v ktorom viete vytvárať a prepájať všetky zložky potrebné na reklamu v tomto prostredí (Facebook stránka, reklamný účet, pixel, katalóg produktov,…).
V ideálnom prípade by mal mať každý inzerent svoj vlastný Business Manager účet, a v prípade spolupráce s reklamnou agentúrou alebo špecialistom, postačuje im priradiť potrebné práva.
Celým týmto procesom vás prevedieme v tomto návode. Poďme na to.
1. Navštívte potrebnú stránku
Na úvod je potrebné navštíviť stránku: business.facebook.com
Ďalej pokračujte tlačidlom Vytvoriť účet – budete sa musieť prihlásiť cez svoj osobný účet
2. Vyplňte údaje
Ďalej bude potrebné vyplniť základné údaje:
- Názov účtu (odporúčam aby vystihoval danú spoločnosť – napr. blueera),
- Vaše meno,
- E-mail.
3. Potvrďte e-mail
Následne vám na zadaný e-mail príde výzva k potvrdeniu. Pokračujte teda tlačidlom Potvrdiť.
Takmer hotovo
Gratulujeme! Podarilo sa vám vytvoriť svoj Business Manager účet.
Ďalej odporúčame vyplniť všetky podstatné informácie týkajúce sa vašej firmy.
Údaje o firme
Navštívte sekciu Údaje o firme a vyplňte všetky dostupné údaje.
Spôsob platby
V sekcii Spôsoby platby pridajte ten, z ktorého chcete čerpať náklady na reklamný kredit.
Systém bude pravdepodobne cez vašu banku ďalej overovať zadanú kartu. Je teda potrebné overenie dokončiť podľa pokynov.
Tak a teraz už máte účet Business Manager vytvorený a nastavený. Ďalej však bude nevyhnutné vytvoriť alebo prepojiť všetky ostatné zložky potrebné na inzerciu.
Najzákladnejšími sú: Facebook stránka a reklamný účet.
Pokiaľ plánujete spolupracovať s reklamnou agentúrou alebo špecialistom, budú potrebovať získať k vášmu účtu prístup.
V ďalších článkoch vám ukážeme, ako jednotlivé prístupy udeliť:
- Prístup agentúre (Partner)
- Prístup špecialistovi (Osoba)