Google Tag Manager je nástroj na správu značiek, ktorý nám ich umožňuje pridávať/upravovať aj bez zásahu programátora. Budete mať teda všetky značky pekne pokope v rámci jedného nástroja, čo výrazne uľahčí ich správu.
Proces vytvorenia účtu je naozaj jednoduchý a zaberie Vám len pár minút. Tak poďme na to .
1. Prihláste sa
Najprv musíte navštíviť adresu www.tagmanager.google.com, kde je potrebné sa prihlásiť do účtu Google.

2. Vytvorte účet
Následne stlačte tlačidlo „Vytvorenie účtu„.

3. Vyplňte základné údaje
Zadajte povinné informácie, ktorými sú názov účtu (napr. meno firmy), krajina v ktorej pôsobíte, názov kontajnera (napr. adresa webu) a cieľová platforma. Po vyplnení potvrďte tlačidlom „Vytvoriť„.

4. Prijmite zmluvné podmienky
Pre dokončenie vytvorenia účtu bude ešte potrebné prijať zmluvné podmienky Správcu značiek Google.

5. Implementujte na web
Tak a účet je vytvorený ✅. Teraz ostáva pridať HTML značku tohto nástroja na web.
Hneď po vytvorení účtu sa vám zobrazí okno s kódom a inštrukciami, ak budete značku na web nahrávať manuálne. V tomto prípade si môžete kód skopírovať a preposlať vášmu programátorovi.

Pokiaľ máte web postavený na nejakom CMS systéme (napr. WordPress), k dispozícii bude určite viacero pluginov/modulov, kde bude postačovať zadať iba ID účtu. V takomto prípade môžete okno s kódom ignorovať a potvrdiť tlačidlom OK. Následne sa vám zobrazí prostredie nástroja, kde vo vrchnej lište nájdete vaše ID-čko.

To je všetko. Účet Tag Manager teraz máte úspešne vytvorený, značka je nahodená na webe, a ostáva pomocou tohto nástroja nahodiť ďalšie značky pre implementáciu iných užitočných nástrojov (Analytics, Facebook Pixel,…).
V prípade, že chcete k nástroju udeliť prístupy aj niekomu inému, jednoduchý návod nájdete na tomto odkaze.
A ak s implementáciou značiek potrebujete pomôcť, neváhajte nás kontaktovať, sme vám k dispozícii .