Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Google Tag Manager je nástroj na správu značiek, ktorý nám ich umožňuje pridávať/upravovať aj bez zásahu programátora. Budete mať teda všetky značky pekne pokope v rámci jedného nástroja, čo výrazne uľahčí ich správu.

Proces vytvorenia účtu je naozaj jednoduchý a zaberie Vám len pár minút. Tak poďme na to .

1. Prihláste sa

Najprv musíte navštíviť adresu www.tagmanager.google.com, kde je potrebné sa prihlásiť do účtu Google.

prihlásenie sa do google účtu

2. Vytvorte účet

Následne stlačte tlačidlo „Vytvorenie účtu„.

vytvorenie účtu google tag manager

3. Vyplňte základné údaje

Zadajte povinné informácie, ktorými sú názov účtu (napr. meno firmy), krajina v ktorej pôsobíte, názov kontajnera (napr. adresa webu) a cieľová platforma. Po vyplnení potvrďte tlačidlom „Vytvoriť„.

vyplnenie údajov o účte google tag manager

4. Prijmite zmluvné podmienky

Pre dokončenie vytvorenia účtu bude ešte potrebné prijať zmluvné podmienky Správcu značiek Google.

prijatie zmluvných podmienok Google Tag Manager

5. Implementujte na web

Tak a účet je vytvorený ✅. Teraz ostáva pridať HTML značku tohto nástroja na web.

Hneď po vytvorení účtu sa vám zobrazí okno s kódom a inštrukciami, ak budete značku na web nahrávať manuálne. V tomto prípade si môžete kód skopírovať a preposlať vášmu programátorovi.

značka google tag manager

Pokiaľ máte web postavený na nejakom CMS systéme (napr. WordPress), k dispozícii bude určite viacero pluginov/modulov, kde bude postačovať zadať iba ID účtu. V takomto prípade môžete okno s kódom ignorovať a potvrdiť tlačidlom OK. Následne sa vám zobrazí prostredie nástroja, kde vo vrchnej lište nájdete vaše ID-čko.

ID google tag manager

To je všetko. Účet Tag Manager teraz máte úspešne vytvorený, značka je nahodená na webe, a ostáva pomocou tohto nástroja nahodiť ďalšie značky pre implementáciu iných užitočných nástrojov (Analytics, Facebook Pixel,…).

V prípade, že chcete k nástroju udeliť prístupy aj niekomu inému, jednoduchý návod nájdete na tomto odkaze.

A ak s implementáciou značiek potrebujete pomôcť, neváhajte nás kontaktovať, sme vám k dispozícii .

avatar

Autor: Mgr. Patrik Hradiský

Špecialista na výkonnostný online marketing, najmä PPC reklamu.

Návrat hore