Už viac ako 3 roky spolupracujeme s klientom Farmamix.sk, ktorý ponúka krmivá a doplnky pre zvieratá. V roku 2020 nás klient oslovil s požiadavkou na viacero úprav e-shopu, ktorý bol naprogramovaný na mieru. V priebehu niekoľkých mesiacov sme implementovali viacero zlepšovacích balíkov (funkcionalita, automatizácia, dizajn, UX, responzivita, SEO), vďaka čomu sme dosiahli až 10-násobný nárast tržieb od začiatku spolupráce. Viac o výsledkoch našej práce z tohto obdobia si môžete prečítať v tomto blogu. Čo sa však dialo ďalej?
V roku 2021 sme narazili na limity použitej e-commerce platformy a pustili sme sa do vývoja úplne nového e-shopu na platforme WooCommerce s kopou nových funkcií a s plne automatickým online napojením na ERP systém Pohoda. Klienta sme odbremenili od obrovského množstva administratívy a feedback na e-shop od zákazníkov bol výborný, čo sa prejavilo aj na tržbách.
Pred našou spoluprácou mal klient nízku návštevnosť e-shopu a nízky počet dokončených objednávok. Klient nemal nastavenú žiadnu platenú reklamu, požiadal nás o nastavenie PPC reklamy v Google vyhľadávaní, ktorú mu už vyše 3 rokov spravujeme. Za toto obdobie sme klienta dostali na úroveň cez 1000 objednávok mesačne, a to výlučne zo zdroja Google Ads.
Kľúčom k úspechu bola pravidelná a precízna optimalizácia reklamy, vďaka ktorej sme na web získavali stále relevantnejšiu návštevnosť. Minimálne 50% úspechu však vždy predstavuje aj práca klienta, ktorý musí zabezpečiť ďalšie dôležité faktory, ako napríklad: šírka sortimentu, dostupnosť, rýchlosť vybavenia a doručenia objednávok,…atď. Rovnako je dôležitá vzájomná komunikácia a načúvanie medzi agentúrou a klientom, čo pri klientovi Farmamix.sk fungovalo skvele.
Aké formáty reklamy nám fungovali?
- textová reklama – najčastejšie používaný formát, ktorým je možné univerzálne pokryť inzerciu na akýkoľvek hľadaný výraz. Dokázali sme teda osloviť potenciálnych zákazníkov vo všetkých fázach nákupného procesu. A to od hľadania informácií o sortimente, až po priame vyhľadávanie konkrétneho produktu. Na textových reklamách sme si dali záležať, a preto nechýbali ani rozšírenia, ktoré inzerát doplnili o ďalšie relevantné informácie a odkazy.
- reklama v nákupoch – pri e-shopoch často najvýkonnejší formát reklamy v prostredí Google. Užívateľom poskytne prehľadný sumár základných údajov o produkte, vrátane obrázku a ceny. Produkty sa dajú jednoducho zalistovať pomocou nástroja Google Merchant Center. Kľúčový je však následný výber tých správnych produktov a priebežná optimalizácia.
- dynamický remarketing – oproti klasickému remarketingu nám pomohol pripomínať sa užívateľom priamo s produktami, ktoré na webe prezerali.
Každý reklamný formát má svoje benefity a plní v nákupnom procese svoju funkciu. Dôležitou úlohou bolo hlavne priebežne analyzovať a optimalizovať výkon jednotlivých reklám a alokovať medzi ne reklamný kredit.
Cenové porovnávače
Okrem reklamného systému Google Ads sme inzerciu klienta rozšírili aj o cenový porovnávač Heureka. Vybrali sme produkty s najvyšším potenciálom a zalistovali sme ich pomocou nástroja Mergado, v rámci ktorého sme certifikovaný partner. Okrem objednávok tento reklamný systém klientovi priniesol aj odznak „Overené zákazníkmi“, ktorý zvýšil dôveryhodnosť obchodu pri nových zákazníkoch a pomohol tak aj iným zdrojom návštevnosti.
Efektívne nástroje
Pri správe kampaní sme využili viacero externých nástrojov, ktoré nám pomohli detailnejšie analyzovať, alebo zautomatizovať opakujúce sa manuálne činnosti pri tvorbe a optimalizácii. Ušetrený čas sme tak mohli venovať sofistikovanejším aktivitám a strategickým rozhodnutiam. Jedným s takýchto nástrojov bol napríklad BlueWinston, pomocou ktorého sme pri tvorbe reklám pre tisícky produktov ušetrili desiatky hodín.
A to je všetko?
Určite nie. Okrem vyššie spomínaných činností je úspech PPC reklamy závislý aj od iných aktivít a procesov, ktoré napomáhajú vyťažiť z reklamy maximum. Dôležitý je tiež vzťah medzi klientom a agentúrou, pričom kľúčová je vzájomná spolupráca.
Spolu s našim klientom sa nám tak od začiatku spolupráce podarilo presiahnuť hranicu 1000 objednávok mesačne iba zo zdroja Google Ads, pričom objem stabilne pretrváva a rastie. Aj naďalej hľadáme nové možnosti zefektívnenia marketingových aktivít a pomáhame klientovi sa rozrastať.
Prečo by ste mali aj vy vyskúšať google PPC reklamu:
- Platba len za kliknutie
Ako názov napovedá (PPC = pay-per-click), platíte len vtedy, keď niekto klikne na vašu reklamu. Neplatíte za zobrazenia, platíte len za potencionálnych zákazníkov, ktorí prejavia záujem o vašu reklamu. - Rýchle výsledky
PPC reklama sa hneď po spustení zobrazuje nastavenému publiku. Prvé výsledky PPC reklamy môžu prísť hneď po jej spustení. - Presné cielenie
Pomocou rôznych parametrov môžete presne definovať publikum, ktorému sa vaša reklama zobrazí. Ak sú parametre nastavené správne, reklama sa zobrazí vašej cieľovej skupine. - Definovaný rozpočet
Stanovíte si váš denný alebo mesačný rozpočet, čo vám zabezpečí kontrolu nad nákladmi na Google reklamu. - Merateľnosť a analýza
Pri PPC reklame môžete ľahko sledovať a vyhodnocovať ich výkon a návratnosť investícii, vďaka čomu ľahko optimalizujete kampane na základe získaných dát. - Rôzne formáty
Google ponúka viaceré formáty reklamy – vyhľadávacia, obsahová, video reklama a nákupná reklama, vďaka tomu si môžete vybrať najvhodnejší formát reklamy pre vaše podnikanie. - Konkurenčná výhoda
Pri správnom spravovaní PPC kampaní môžete získať konkurenčnú výhodu v online priestore.
Navyše pri spolupráci s oficiálnym Google Partnerom môžete získať vstupný kredit vo výške 350€ zadarmo. Môžete tak inzerciu vyskúšať s nižšími vstupnými nákladmi.
A ak máte firmu pôsobiacu v silne konkurenčnom prostredí, so stabilným a skúseným marketingovým partnerom to pôjde oveľa jednoduchšie. O tom sa už presvedčili mnohí naši klienti.
Chceli by ste aj vy zvýšiť počet objednávok? Radi vám pomôžeme posunúť výkon reklamy na ďalšiu úroveň. Pozrite si náš cenník PPC reklamy, alebo nás neváhajte rovno kontaktovať.