Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

V dnešnej dobe vždy, keď niečo potrebujeme, hľadáme na internete. Je to najjednoduchší spôsob ako rýchlo nájsť tovar, alebo službu bez nutnosti fyzicky navštíviť obchod. Ľahko a rýchlo vieme porovnať konkurenciu a tak si vybrať najlepší pomer medzi cenou, kvalitou a ďalšími faktormi. Áno, už to dávno nie je len o cene. Ľudia pri výbere tovaru alebo služieb prihliadajú aj na ďalšie benefity, ako je napríklad cena dopravy, zľava po prihlásení, vernostná zľava, alebo darček k nákupu.

Poďme sa však podrobnejšie pozrieť na najpoužívanejší vyhľadávač na Slovenku – Google. Google ponúka niekoľko možností ako prezentovať svoje služby alebo tovar. Pre podnikateľov je to skvelá príležitosť ako získať nových zákazníkov.

1. Vyhľadávacia sieť (Search Network)

Najpoužívanejšia forma reklamy na Google je stále tá vo vyhľadávaní. Ide o textovú reklamu, ktorá sa zobrazuje po vyhľadaní kľúčového slova. Kľúčové slovo v Google Ads nie je len jednoslovný výraz, ale aj slovné spojenie (tzv. longtail keyword). Reklamy sú vždy označené slovom „Reklama“ v zelenom rámčeku.

Google Ads

Vo všeobecnosti platí, že prvá reklama zaberá najviac miesta. Obsahuje webovú stránku, 2-3 nadpisy, dva riadky popisu a rozšírenia reklamy. Medzi tie najpoužívanejšie rozšírenia patria:

  1. Rozšírenia o odkazy na podstránky
  2. Rozšírenie o popisy
  3. Rozšírenia o štrukturované úryvky (tu sa nachádza hneď niekoľko možností, z ktorých si môžete vybrať)
  4. Rozšírenia o volanie
  5. Rozšírenia o adresu
Google Ads

2. Obsahová sieť (Display Network)

Obsahové reklamy sa zobrazujú na webstránkach alebo v aplikáciách, ktoré poskytujú priestor na zverejnenie reklamy. V obsahovej sieti sa zväčša zobrazujú grafické reklamy, tzv. bannery, no je možné zobrazovať aj textové reklamy, tzv. responzívne bannery.

Google Ads

Veľmi populárne sú aj dynamické obrázkové reklamy, kde sa zobrazujú konkrétne produkty, ktoré si zákazník v e-shope prezeral. V týchto reklamách sa môže zobrazovať názov produktu, obrázok a cena.

Obsahové reklamy môžete cieliť podľa tém, kľúčových slov, umiestnení alebo remarketingového zoznamu.

3. Video reklamy

Videoreklama sa zobrazuje v rámci služby YouTube a publikačných partnerov Google pre video. Videoreklamy sú skvelé na získanie brandu značky. Poznáme tieto tri najpoužívanejšie formáty videoreklamy:

Video in-stream

Videoreklama sa zobrazuje pred videami. Môže ísť o preskočiteľné alebo nepreskočiteľné videoreklamy. Výhodou preskočiteľných videoreklám in-stream je, že platíte až keď si divák pozrie celé video (ak je kratšie ako 30 sekúnd), min. 30 sekúnd videoreklamy, alebo ak interaguje s videoreklamou. Pri nepreskočiteľných videoreklamách in‑stream sa používajú ponuky cieľovej CTZ (ceny za tisíc zobrazení), preto platíte podľa počtu zobrazení.

Video discovery

Tieto videoreklamy sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania na YouTube. Zobrazujú sa buď na úvodnej (domovskej) stránke YouTube alebo vedľa súvisiacich videí na YouTube.

Mikrospoty

Ide o krátke stručné videoreklamy s pútavým posolstvom. Mikrospoty trvajú 6 sekúnd a prehrávajú sa pred iným videom, počas neho alebo po ňom. Nie je možné ich preskočiť. Aj mikrospot reklamy používajú ponuky cieľovej CTZ, teda platíte podľa počtu zobrazení.

Okrem vyššie spomínaných videoreklám poznáme aj reklamy out-stream (reklamy iba pre mobilné zariadenia, zobrazujú sa len na weboch a v aplikáciách partnerov Googlu pre video) a reklamy masthead (je možné ich získať len pomocou rezervácie cez obchodného zástupcu Googlu).

4. Nákupné reklamy (Shopping Ads)

V prípade, že vlastníte e-shop, odporúčame využívať nákupné reklamy. Nákupné reklamy sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania na Google vo forme obrázku, ceny a odkazu na váš e-shop.

Veľkou výhodou nákupných reklám (oproti textovým reklamám vo vyhľadávaní) je možnosť osloviť zákazníka cenou a obrázkom. Hlavne pri tovare, ktorý podlieha módnym trendom a vkusu zákazníka. Nákupné reklamy sa nastavujú v systéme Google Ads a v Obchodnom centre Google (Google Merchant Center).

Možností ako prezentovať svoj tovar a služby je naozaj veľa. Pri výbere vhodnej kombinácie je dobré poradiť sa s odborníkom, ktorý vám vie odporučiť najvhodnejšiu formu reklamy priamo pre váš biznis. Naši PPC špecialisti vám vyskladajú marketingový plán na mieru. Neváhajte nás kontaktovať.

Ak chcete zistiť približný cenový odhad PPC reklamy na pár klikov, skúste tiež použiť náš interaktívny cenník.

avatar

Autor: Katarína Čabová

Návrat hore