Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Facebook a Instagram už môžete používať aj bez reklám. Túto platenú novinku ponúka Meta všetkým užívateľom nad 18 rokov od 1.11.2023. Tejto téme sme sa venovali v našom prvom videu zo série PPC pondelok. Video si môžete pozrieť TU. Táto služba je za poplatok, no predpokladáme, že si nájde svojich priaznivcov. Konkrétne je to 9,99€/mesačne pre desktopovú verziu FB a IG a 12,99€/mesačne pre mobilnú verziu. Vyššia cena pre mobilné zariadenia je zohľadnením provízií pre obchody s aplikáciami firiem Google a Apple. Predplatné sociálnych sietí bez reklám je aktuálnou témou, na ktorú sa v tomto článku pozrieme bližšie.

Upozornenie, ktoré v týchto dňoch dostávajú FB a IG užívatelia nad 18 rokov.
Upozornenie, ktoré v týchto dňoch dostávajú FB a IG užívatelia nad 18 rokov

Prečo prišla Meta s predplatným sociálnych sietí bez reklám?

Meta v oficiálnom článku na túto tému povedala: „V auguste sme oznámili náš zámer presunúť ľudí v EÚ, EHP a Švajčiarsku na právny základ GDPR „Súhlas“ na účely spracovania údajov zozbieraných na našich vlastných platformách na reklamné účely. Túto zmenu sme urobili, aby sme reagovali na množstvo vyvíjajúcich sa a vznikajúcich regulačných požiadaviek v regióne. To zahŕňa to, ako náš hlavný regulátor ochrany údajov v EÚ, Írska komisia na ochranu údajov, interpretuje GDPR po nedávnom rozhodnutí Súdneho dvora Európskej únie (SDEU) a očakáva nadobudnutie účinnosti zákona o digitálnych trhoch (DMA). ).“

Možnosťou kúpy predplatného sociálnych sietí bez reklám Meta vyvažuje požiadavky EÚ a zároveň dáva používateľom možnosť voľby, či chcú platenú verziu bez reklám alebo súhlasia s používaním ako doteraz. Vďaka tomuto kroku môže Meta aj naďalej slúžiť všetkým ľuďom v EÚ, EHP a Švajčiarsku. Súdny dvor EÚ uznal, že tento model predplatného je platnou formou súhlasu so službou financovanou z reklám.

Stráca týmto krokom Facebook Ads význam?

Inzerenti budú mať naďalej možnosť spúšťať personalizované reklamné kampane pre tých, ktorí budú používať neplatené verzie aplikácií Facebook a Instagram, ktoré budú naďalej podporované reklamami. Zatiaľ je otázne, koľko užívateľov sa rozhodne pre predplatné sociálnych sietí bez reklám a ako sa tým zmení Facebook Ads. Meta však tvrdí, že bude aj naďalej investovať do vývoja nástrojov, ktoré zachovajú hodnotu, ktorú platená reklama prináša ľuďom a firmám.

V úvode článku sme spomenuli, že túto tému sme rozobrali v rámci nášho seriálu PPC pondelok. Pýtate sa, čo to je? PPC pondelok je náš nový seriál na sociálnych sieťach, v ktorom vám každý pondelok prinášame témy a novinky zo sveta PPC reklamy formou videa alebo príspevku. Videá a príspevky zo série PPC pondelok nájdete na našom Facebooku, Instagrame aj TikToku. Ak vás zaujíma digitálny marketing a reklama, sledujte nás a vzdelávajte sa s nami. 🙂

Logo blueera PPC pondelok
Logo PPC pondelok, ktoré nájdete pri každom našom príspevku o PPC reklame

avatar

Autor: blueera

Digitálna marketingová agentúra so špecializáciou na weby, e-commerce, performance marketing a dizajn.

Návrat hore