Zachráňte svoj biznis a využite transformáciu do online prostredia vo svoj prospech. Pokrok sa nedá zastaviť, a preto je lepšie nasadnúť na túto vlnu tiež. Rozbehnúť online podnikanie nemusí byť zložité – ak máte spoľahlivého partnera so skúsenosťami, môže sa z toho stať zábavná a úspešná cesta k rozvoju vášho biznisu.
Celá táto situácia okolo nás je aj na niečo dobrá. Konečne máme čas pustiť sa do vecí, ktoré boli odložené „na potom“. Ruku na srdce – koľkí z Vás chceli rozšíriť svoje podnikanie do sveta online, no nikdy na to nebol čas?
Ľudia trávia čoraz viac času na internete. Služby ako reštaurácie, hotely či služby cestovného ruchu sa takmer úplne zastavili. E-shopom sa naopak darí. Mnohé odvetvia zaznamenali prudký nárast objednávok. Preto, ak chcete zachrániť svoj biznis, musíte sa čo najskôr preorientovať na online predaj.
V prvom rade potrebujete kvalitnú internetovú stránku, alebo e-shop. Ide o ekvivalent kamennej predajne vo svete online. O tom, ako začať s vlastným webom / e-shopom písal aj náš kolega.
Keď už stránku či e-shop máte, nasleduje druhý dôležitý krok a to je jeho prezentácia. V skratke ide o oslovenie potenciálnych zákazníkov pomocou platenej a neplatenej reklamy. Na výber máme 5 základných možností:
Google Ads
Ide o najpopulárnejší spôsob reklamy na internete. Určite každý z Vás aspoň raz niečo hľadal na Googli. A práve tu milióny ľudí denne hľadajú všetko čo potrebujú. Od najnovšej kabelky, cez hračky pre deti, až po kontakt na autoservis. Okrem reklamy vo vyhľadávaní (Google Search) môžeme reklamy rozšíriť aj do obsahovej siete (Google Display) pomocou bannerov alebo videí (YouTube reklama). So správnou kombináciou všetkých možností vám pomôže naše PPC oddelenie ?.
Sociálne siete
Na sociálnych sieťach netrávia čas len mladí. Čoraz viac ľudí v strednom veku (a áno aj staršie generácie) objavili čaro sociálnych sietí. Facebook, Instagram či LinkedIn už nie sú len cudzie slová, ktorých význam mnohým uniká.
V dnešnej dobe ide o skvelý komunikačný kanál, kde ľahko a rýchlo odovzdáte odkaz svojej komunite fanúšikov. Okrem komunikácie môžete sociálne siete využívať aj na predaj svojich produktov. Ľudia na sociálnych sieťach trávia denne dlhé hodiny a je škoda nevyužiť to vo svoj prospech, no nie? Viac o tom, ako robiť branding na sociálnych sieťach nájdete v našom staršom blogu.
Cenové porovnávače
Cenové porovnávače sú skvelý reklamný nástroj využívaný vo fáze rozhodovania. Ide o fázu nákupného procesu, kedy už ľudia vedia, že chcú nakúpiť a hľadajú obchod, kde minú svoje peniaze.
Už dávno to nie je len o cene. Môžete mať najlacnejšie produkty, ale ak máte vysokú cenu dopravy alebo dlhú dodaciu dobu nedosiahnete úspech. No aj napriek rôznych výhodám a nevýhodám sú cenové porovnávače ako Heureka skvelý predajný nástroj, na ktorý by ste nemali zabúdať.
Produktové vyhľadávače
Tak ako cenové porovnávače (Heureka) aj produktové vyhľadávače (Glami a Favi) pomáhajú v nákupnom rozhodovaní. Na svojich stránkach poskytujú priestor na porovnanie stoviek produktov rýchlo a jednoducho. Zákazníci tak šetria svoj čas, keďže nemusia prehľadávať stovky e-shopov. Všetko nájdu pohodlne na jednom mieste. A keď tam nájdu Vašu konkurenciu, musíte tam predsa byť aj Vy! ?
Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)
No a poslednou možnosťou (aj keď nie z pohľadu dôležitosti) je optimalizácia webových stránok pre vyhľadávače. Mať pekný a prepracovaný web je síce pekné, no platiť si len reklamu je nezodpovedné.
Správna optimalizácia webu pre vyhľadávače, známa aj pod skratkou SEO, je dôležitá pri dlhodobej stratégii. Výsledky nie sú viditeľné hneď, ako napríklad pri platenej reklame, no sú o to hodnotnejšie.
Orientovať sa vo svete online môže byť na začiatku náročné. Rovnako tak vybrať si ten správny nástroj, ktorý Vám pomôže rozbehnúť biznis v online svete. No nezabúdajte – čím skôr začnete, tým skôr budete žať úspechy svojej práce. A s celým týmto procesom Vám radi pomôžeme. Neváhajte nás kontaktovať.