Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Svet digitálneho marketingu zažíva svoj zlatý vek. Návštevnosť sociálnych sietí je na svojom vrchole a marketéri naplno využívajú všetky dostupné prostriedky na to, aby tieto skutočnosti využili vo svoj prospech. Respektíve, v prospech svojich klientov. Reklama je vždy tam, kde je kúpna sila. A v 21. storočí rozhodne vedú sociálne siete. Na Facebooku sa pohybuje cca 2 500 000 Slovákov, na Instagrame je to približne 1 milión a na YouTube sú to dokonca 3 milióny. Toto sú tri najsilnejšie sociálne média, ktoré hýbu vodami slovenského internetu. Ako môžete využiť ich silu? Prečítajte si 5 základných dôvodov, prečo je social media marketing potrebný aj pre vaše podnikanie:

Rýchle informácie

Žijeme rýchlu dobu. Informácia strieda informáciu a my už občas strácame prehľad aj o svojom vlastnom živote. Sociálne siete sú ideálnym miestom, kde môžete svojim potencionálnym zákazníkom povedať kto ste, čo ponúkate, za koľko to ponúkate, kde a kedy vás nájdu. Môžu si prečítať recenzie, pozrieť ponuku tovaru, vidieť autentické fotografie vašich produktov/služieb, môžu vás osloviť a čo je najdôležitejšie, môžu priamo nakupovať. A to všetko z pohodlia domova alebo počas obednej pauzy pri práci.

Sociálne siete sú ideálny spôsob ako informácie podávať rýchlo, priamo a atraktívne

Dôvera

Sociálne siete sú neoficiálnou platformou cez ktorú ľudia radi komunikujú. Zdieľajú svoje pocity a skúsenosti. Píšu správy, komentáre, recenzie. V lepšom prípade sa na vašej sociálnej sieti vytvorí komunita, ktorá vzájomne zdieľa skúsenosť s vašou značkou, produktom či službou. A to je to najdôležitejšie – pozitívne zdieľanie osobných skúseností vytvára obraz dôvery voči vám. Najlepšia reklama je pozitívna skúsenosť a odporúčanie.

Zdieľanie osobných skúseností vytvára obraz dôvery voči vám a vašej značke

Autenticita

Prostredníctvom postovania príspevkov, odpisovania na komentáre a správy komunikujete priamo so svojimi zákazníkmi. Tí majú možnosť dostať sa k vám bližšie. Preto je dôležité vybrať si komunikačné prostriedky, ktoré najviac rezonujú s komunitou na vašej stránke. Buďte neformálni, autentickí a adekvátni.

Štatistiky

Na základe prehľadných štatistík viete veľmi ľahko zistiť kto sú vaši sledovatelia, odkiaľ pochádzajú, koľko majú rokov a akého sú pohlavia. Tieto cenné informácie viete pretaviť do spôsobu vedenia komunikácie, úpravy ponuky svojich služieb či produktov a nasmerovať svoju stratégiu smerom bližšie k vášmu publiku.

Základné štatistiky o používateľoch a ich demografické údaje

Cielená reklama

Nastaviť reklamu na sociálnych sieťach je jednoduché. Nastaviť však dobrú reklamu na sociálnych sieťach už také jednoduché nie je. Zacieliť na relevantnú vzorku publika adekvátne a s úspechom si vyžaduje skúsenosti a zručnosti. S dobre nastavenou kampaňou a vhodne zvolenými kanálmi sa však dajú dosahovať naozaj veľké veci.

avatar

Autor: Jana Záchenská

Návrat hore