Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Internetové obchody sú jednou z našich kľúčových služieb. Klienti sa na nás čoraz častejšie obracajú s požiadavkami na prepojenie ich e-shopov s rôznymi ERP systémami – najčastejšie s Pohodou. Niektorým z rôznych dôvodov stačí možnosť jednoduchého XML exportu, iní vyžadujú komplexné online prepojenie e-shop <=> Pohoda. V rámci našich projektov sme už úspešne dokončili oba typy prepojenia, a to hneď niekoľkokrát.

XML export

Modul pripravený na mieru podľa požiadaviek sme programovali napríklad pre klienta Zjem.sk, ktorý požadoval najmä možnosť voľby parametrov pri exporte objednávok. Tieto voľby zahŕňajú manuálny, ale aj automatický export. Nové faktúry sa s existujúcimi, vytvorenými nezávisle od e-shopu, párujú podľa manuálne zadaného čísla poslednej FA v Pohode, aby nedošlo ku konfliktom spôsobeným absenciou online prepojenia e-shop <=> Pohoda.

Rozhranie modulu na XML export

Výstupný XML súbor obsahuje všetky potrebné dáta o zvolených objednávkach v predpísanej štruktúre. Základné informácie o objednávke, jej meta dáta, platobné informácie, spôsob dopravy, ceny, dane a dáta o jednotlivých položkách (SKU, názov, cena, množstvo a podobne). Súbor stačí jednoducho a pohodlne importovať do systému Pohoda.

Náhľad výstupného XML súboru

Online prepojenie

Náročnejší klienti chcú do samotného e-shopu vstupovať čo najmenej, pokiaľ možno, tak vôbec. Všetku správu (produktov, objednávok, faktúr…) chcú vykonávať priamo zo svojho ERP systému. Riešenie existuje – je ním online prepojenie, ktoré sme realizovali napríklad pre internetový obchod PPRESS.sk.

Klient si priamo v Pohode spravuje produkty (názvy, popisy, obrázky, parametre, ceny), objednávky, faktúry a zmeny sa s veľmi krátkou odozvou automaticky prejavujú aj v e-shope. Okrem predvolených polí je možné prepojiť aj na mieru vytvorené hodnoty v Pohode – v prípade obchodu PPRESS.sk je to napríklad tabuľka nutričných hodnôt pri každom produkte.

Schéma online prepojenia WooCommerce s Pohodou

Tento spôsob prepojenia je síce vzhľadom na prvotnú investíciu drahší, no desiatky až stovky ušetrených hodín ročne vďaka automatickej správe túto investíciu veľmi rýchlo navrátia. Ušetrený čas a financie navyše môžete využiť oveľa výhodnejšie, napríklad posilnením marketingu, prípravou nových predajných stratégií a podobne. Jednoducho povedané, ušetrený čas využitý efektívnejšie znamená nárast konverzií v e-shope. A o nič iné pri e-shopoch nejde.

Radi robíme e-commerce riešenia na mieru a s každým projektom sa snažíme posúvať naše hranice. Pozrite sa aj na ďalšie e-shopy, ktorým v pätičke hrdo svieti malé logo AHOiREKLAMA.

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore