Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Prevádzkujete e-shop a chceli by ste vaše produkty predávať aj cez tie najsilnejšie predajné kanály? Alebo e-shop nemáte a potrebujete listovať len samotné produkty? Skvelým riešením sú online e-commerce marketplaces, ktoré vám poskytnú gigantickú predajnú sieť za veľmi rozumné poplatky. V tomto článku vám predstavíme tie najžiadanejšie trhoviská pre československý trh a blízke okolie.

Partnerská sieť MALL Marketplace

Predávajte do 6 krajín strednej a východnej Európy

MALL ponúka na Slovensku asi najžiadanejší a najrozšírenejší marketplace. Partnerský portál je dostupný v slovenskom jazyku, proces onboardingu je komunikovaný v slovenčine, resp. v češtine a okrem Slovenska je možné produkty predávať aj do ďalších 5 krajín (Česko, Poľsko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvátsko).

E-commerce marketplace

MALL ponúka niekoľko možností napojenia a celý proces je veľmi dobre zdokumentovaný. Svoje produkty môžete na MALL Marketplace odosielať napríklad vo forme pevne definovanej štruktúry MALL XML feedu. V prípade, že už využívate XML feed pre Heureku, môžete (s menšími nevýhodami) využiť aj ten. MALL disponuje aj aplikačným rozhraním (API), pomocou ktorého je možné prenášať produktové dáta, a informácie o objednávkach.

Nezáleží, či už prevádzkujete e-shop, alebo si produktové dáta držíte len vo svojom ERP systéme, či tabuľkách – predávať na MALL môžete vo všetkých prípadoch. Viac informácií sa dočítate na oficiálnom webe MALL Partnerského predaja, alebo v našej prípadovej štúdii.

Partnerská sieť Alza Marketplace

Predávajte na najväčšom českom e-shope

Alza Marketplace je zatiaľ dostupný len v Českej republike – predávať teda môžete len českým zákazníkom, no Alza usilovne pracuje na rozšírení predaja do ďalších krajín. Na online trhovisku Alza.cz budú vaše produkty zobrazované viac ako 5 miliónom aktívnych zákazníkov.

E-commerce marketplace

Alza umožňuje ručné pridanie produktov, rovnako ako aj automatickú synchronizáciu cez XML feed. Objednávky je možné spravovať priamo v rozhraní Alza Marketplace, v prípade väčších predajcov aj vo forme API, či pluginov pre e-commerce a ERP riešenia. Viac informácií sa dočítate na oficiálnom webe Alza.cz Marketplace.

Partnerská sieť Kaufland.de

Využite predajnú sieť nemeckého giganta

V decembri 2021 sme sa oficiálne stali partnerskou agentúrou online trhoviska Kaufland.de.

Ide o jednu z najväčších a najrýchlejšie rastúcich predajných sietí v Nemecku. Kaufland v súčasnosti umožňuje predaj len v rámci Nemecka, to znamená, že produkty musia byť v predajnej sieti listované v nemeckom jazyku. V prípade, že produkt s rovnakým EAN kódom už na tomto trhovisku listovaný je (od iného partnera), nemecké popisy nie sú podmienkou. Ďalšou dôležitou podmienkou je, aby ste ako partner vedeli poskytnúť aspoň základnú zákaznícku podporu v nemčine. Primárny „1st line support “ síce zabezpečí priamo Kaufland, no v prípade, že požiadavku nebudú vedieť sami vyriešiť, môžu zákazníka odkázať na vás – teda na predajcu.

E-commerce marketplace

Podobne ako Alza, aj Kaufland ponúka správu listovaných produktov priamo v partnerskom portáli, alebo možnosť automatizovaného napojenia na aplikačné rozhranie (API). Viac informácií nájdete už tradične na oficiálnom webe Kaufland.de partnerského predaja.

Partnerská sieť Amazon.de

Predávajte u jedného z absolútnych lídrov svetového e-commerce

Amazon patrí medzi lídrov na európskom, aj svetovom e-commerce trhu. Menší predajcovia môžu svoje produkty na Amazone predávať relatívne jednoducho, v prípade automatizovanej synchronizácie s e-shopmi je administratívny, aj implementačný proces o niečo náročnejší (v porovnaní s ostatnými online trhoviskami), no i tak je možné napojiť prakticky akúkoľvek e-commerce, či ERP platformu.

E-commerce marketplace

Nezabudnite si naštudovať podmienky

Každá predajná sieť má tie svoje. Týkajú sa produktových dát (povinné parametre, požiadavky na jazyk a preklady, informácie o dostupnosti, či dobe dodania), možností dopravy (napr. požiadavka poskytnúť dopravu do určitej krajiny so sledovacím číslom), alebo rôznych administratívnych povinností (daňové identifikačné číslo v zahraničí / OSS registrácia a podobne). Vždy je potrebné si vopred skontrolovať, či ste vhodným kandidátom pre predaj v danej partnerskej sieti a či je váš sortiment vyhovujúci.

Poďme na to!

Našim klientom pomáhame najmä s technickou implementáciou riešení (tvorba produktových a dostupnostných feedov, napojenie na API, potrebné úpravy na strane e-shopu,…), no vieme vám pomôcť aj so samotnou registráciou, či konzultáciou podmienok daného trhoviska, analýzou existujúcich produktových feedov a podobne.

Chceli by ste expandovať na jedno z vyššie uvedených online trhovísk aj vy? Alebo máte v hľadáčiku marketplace, ktorý sme tu nespomenuli? Dajte nám vedieť, radi vám pomôžeme!

Chyba: Kontaktný formulár nebol nájdený.

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore