Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Moderné predajné platformy zvané „marketplace“ (online trhoviská) fungujú tak, že veľká e-commerce značka, ako napríklad Alza.cz, otvorí svoj obchod ďalším predajcom (partnerom). Partneri prostredníctvom tohto marketplace predávajú svoj tovar, pričom samotný marketplace sa stará o kompletný zákaznícky servis, vrátane príjmu objednávok, spracovania platieb a promovania produktov v rôznych marketingových kanáloch. Online predaj je vďaka tomu výrazne jednoduchší pre začínajúce, aj zabehnuté e-shopy. Čo marketplace od Alza.cz prináša? Tu je 5 kľúčových výhod.

1. Milióny zákazníkov bez čakania

Vyhnite sa bolestivým začiatkom v online podnikaní. S marketplace môžete preskočiť proces hľadania a oslovovania zákazníkov, pretože známy e-shop, na ktorom začínate predávať, už stálých zákazníkov má.

Alza.cz má z českých e-shopov výrazne najväčší dosah. Ročne eviduje viac ako 5 miliónov aktívnych zákazníkov s viac ako 185 miliónmi návštev a obratom 1,5 mld. EUR.

2. Bez vstupných investícií

Vývoj vlastného e-shopu je pre mnohých nákladný proces a často sa môže vyšplhať až na úroveň tisícov eur. Existujú tiež rôzne e-shopové (tzv. „krabicové“) riešenia, ktoré síce nevyžadujú väčšie vstupné investície, no priníšajú so sebou aj značné obmedzenia. Vlastný e-shop má nesporne obrovské množstvo výhod, no pokiaľ sa potrebujete vyhnúť vysokým vstupným investíciám, alebo len hľadáte ďalší predajný kanál, marketplace je ideálne riešenie. Platíte len províziu zo skutočne predaných produktov. Úspech vášho podnikania je navyše v najlepšom záujme prevádzkovateľa marketplace.

3. Rýchle založenie

Vývoj vlastného e-shopu je časovo náročný proces. Ani krabicové e-commerce riešenie nepripravíte za pár hodín a zvyčajne je vyžadovaných niekoľko (desiatok) dní ladenia a optimalizácie. V prípade marketplace stačí e-shop zaregistrovať, zalistovať produkty a môžete začať predávať. Produkty je možné zalistovať ručne, alebo tento proces automatizovať – s čím vám radi pomôžeme.

4. Robustná logistická sieť

Alza.cz, a teda aj Alza Marketplace, má k dispozícii desiatky pobočiek a stovky AlzaBoxov po celej ČR. Využíva tiež doručenie na adresu vďaka spolupráci s niekoľkými dopravcami (DPD, Helicar, TOPTRANS). Všetky možnosti získavajú vaši zákazníci automaticky, ak nakúpia vaše produkty cez marketplace. Pokiaľ sa ale aj napriek tomu rozhodnete využiť vlastnú dopravu – pokojne tak môžete urobiť, máte voľné ruky.

5. Efektívny marketingový kanál

Alza.cz marketplace vám môže pomôcť v propagácii vašej značky. Bez akýchkoľvek počiatočných investícií dostanete svoje produkty do ponuky známeho e-shopu, kde ich uvidia milióny zákazníkov. Provízia, ktorú z vašich predajov Alza.cz obdrží bude okrem iného využitá aj na promovanie vašich produktov v rôznych marketingových sieťach – SEO, SEM, PPC. Okrem toho si môžete dohodnúť dodatočnú konzultáciu s marketingovým špecialistom od Alza.cz a dostať tak nadštandardnú marketingový starostlivosť o vaše produkty.

Pripravení predávať? Poďme na to!

Napíšte nám základné informácie o vašom e-shope, spolu s kontaktným e-mailom a radi si s vami dohodneme nezáväznú konzultáciu na integráciu vášho obchodu s Alza.cz Marketplace.

Chyba: Kontaktný formulár nebol nájdený.

Vedeli ste, že?

Alza.cz nie je jediný marketplace na slovenskom, českom, či európskom trhu. Online trhovísk existuje viacero, všetky fungujú na podobnom princípe, no každé sa v niečom líši a ponúka iné benefity.

Prečítajte si viac:

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore