Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

V minulosti sme pri viacerých projektoch riešili prepojenie e-shopov so systémom OBERON formou jednoduchej XML komunikácie a manuálnych importov/exportov. Na zoznam úspešne prepojených systémov však dnes môžeme pridať OBERON s kľudným svedomím. Ako sme WooCommerce e-shop prepojili so systémom OBERON od Exalogic?

Architektúra prepojenia

Lokálna inštalácia OBERON-u je nainštalovaná na bežnom PC, ktorý slúži ako server. Na tomto PC beží webová služba OBERON-u, ktorá je dostupná na definovanom TCP porte. Tento port je otvorený pre webserver, na ktorom beží e-shop. Medzi e-shopom a OBERON-om teda prebieha komunikácia na HTTP protokole.

Schéma hlavného pluginu OBERON Connector

Synchronizácia skladových kariet

Aktualizácia skladových kariet a ich množstiev prebieha v oboch smeroch. V smere z e-shopu do OBERON-u prebieha aktualizácia na základe automaticky generovanej príjemky, alebo výdajky, ktorá vzniká pri importe faktúr alebo objednávok. V opačnom smere, teda z OBERON-u do e-shopu prebieha synchronizácia na základe pravidelne generovaných XML súborov, ktoré sú v určitých intervaloch automaticky odosielané na webový server, kde sú spracované e-shopom.

Pri synchronizácií skladových kariet sú v oboch smeroch aktualizované všetky relevantné dáta produktu. Okrem tých základných, ako názov, cena, či skladové množstvo, je to napríklad nákupná cena, informácie o dodávateľovi, popis, obrázky, kategórie, varianty a podobne. Pri importe skladových kariet do OBERON-u je pre každého dodávateľa vytvorená osobitná príjemka. V prípade, že v OBERON-e importovaná skladová karta ešte neexistuje, automaticky sa so základnými údajmi vytvorí. Ak existuje, aktualizujú sa len jej množstvá na základe vytvorenej príjemky.

Synchronizácia objednávok

Objednávky sa do OBERON-u importujú automaticky po ich vzniku v e-shope. Pri prenose prebieha kontrola a v prípade, že prenos objednávky úspešný nebol, zobrazí sa chybová hláška (nedostupnosť webovej služby, výpadok prúdu na strane servera a pod.). V takomto prípade je možné prenos uskutočniť opätovne priamo z administrácie e-shopu.

Ukážka návratových stavov (neúspešný s popisom chyby hore, úspešný dole) pre prenos objednávky č. 631.

Pri importe objednávok sa položky objednávky automaticky priraďujú k existujúcim skladovým kartám, ktorých skladové množstvá sa upravujú na základe vytváraných príjemiek. V prípade, že skladová karta v OBERON-e pre položku objednávky ešte neexistuje, automaticky sa vytvára.

Export faktúr

Vzhľadom na to, že API OBERON-u neobsahuje metódy na vytvorenie faktúr, ktoré by bolo možné volať cez webovú službu, museli sme vytvoriť osobitný plugin na export faktúr, ktorý je doplnok k pluginu WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips. Tento plugin exportuje faktúry do formátu XML.

V prípade, že je aktívny aj hlavný plugin OBERON Connector, tak sa exportované XML faktúry automaticky importujú do OBERON-u a sú z nich automaticky vytvárané výdajky. V prípade, že hlavný OBERON plugin aktívny nie je, XML faktúry je do OBERON-u potrebné importovať ručne a následne je nutné z nich vytvoriť výdajky manuálne.

Schéma pluginu OBERON Invoices a jeho správanie v závislosti od toho, či je aktívny aj hlavný plugin OBERON Connector

? BONUS: Export objednávok do XML

Ako malý bonus sme počas implementácie prepojenia vytvorili aj samostatne funkčný plugin na export objednávok z WooCommerce do OBERON-u vo formáte XML. Exportovaný XML súbor stačí nahrať do systému OBERON a objednávky sa hromadne importujú. Toto riešenie uľahčí zbytočnú administratívnu prácu mnohým prevádzkovateľom menších e-shopov, ktorí nepotrebujú plnohodnotné automatické online prepojenie.

Plugin bude čoskoro dostupný zdarma v repozitári pluginov na WordPress.org. Neváhajte sa prihlásiť do nášho newslettra a o vydaní vás budeme informovať. ?

avatar

Autor: Marián Novysedlák

Web Developer so špecializáciou na back-end.

Návrat hore