Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Možno sme si mohli odpustiť narcistický nadpis článku, no nie je úplne neopodstatnený. Spravili sme nespočetne veľa objednávok z (nielen slovenských) tlačových e-shopov, ale vždy sme narazili na nedokonalosti, ktoré sťažovali alebo inak znepríjemňovali nákup. Či už to bol chaotický objednávkový proces, nemožnosť spraviť záväznú objednávku bez nutnosti mailovej/telefonickej komunikácie, nemožnosť objednať viacero produktov s rôznou dobou dodania naraz v rámci jednej objednávky, biedna podpora pri akceptácii grafických podkladov do tlače, či dokonca nespoľahlivý platobný systém. TlačPrint.sk je online tlačiareň, pri ktorej sme sa z týchto chýb snažili vziať ponaučenie a obchod posunúť na vyššiu úroveň.

V čom je TlačPrint – online tlačiareň iná?

V prvom rade je tlačiareň TlačPrint.sk vytvorená „ľudsky“. To znamená, že po odoslaní grafických podkladov zákazník nedostane 10 rôznych, skriptom vygenerovaných, chybových hlášiek, či varovaní. Dostane jednoduchú informáciu, či je grafika v poriadku, alebo nie. Informáciu dostane priamo od jedného z našich grafikov, ktorí sú zákazníkom neustále k dispozícii. Na dodané grafiky sa nepozerá program, ale človek, ktorý v prípade potreby poradí.

Internetový obchod TlačPrint je iný aj z technického hľadiska. Od výberu parametrov produktu, cez pridanie do košíka a odoslanie objednávky, až po nahratie grafických podkladov pre tlač. Obchod je navrhnutý tak, aby sa zákazník nestratil. Aby vedel, kam má kliknúť, čo má urobiť, ako postupovať v objednávkovom procese a ak nastane problém, vie kde a na koho sa môže obrátiť.

Ako sme to dosiahli

Prehľad produktov

Pre listovanie produktov v e-shope využívame prehľadné interaktívne ikony. Na vizuál kladieme väčší dôraz ako na názvy produktov, ktoré majú často pre zákazníka nízku výpovednú hodnotu. Snažíme sa udržať v e-shope čo najnižší počet všeobecných produktov a podrobnejšie ich definujeme už v rámci parametrov.

Parametre produktu

Niektoré produkty môžu vytvárať (vzhľadom na počet ich parametrov a rôzne množstvá) až do 10 000 samostatných variácií. Každému variantu je potrebné nastaviť osobitný výpočet ceny podľa rôznych kritérií. Na toto nám základná funkcionalita WooCommerce nestačila a to ani s podporou množstevných zliav a niektorých základných pluginov. Museli sme teda nájsť iné riešenie…

Ako odrazový bod nám poslúžil skvelý plugin UniCPO od MooMoo Web Studio, ktorý sme si však museli do značnej miery preprogramovať, aby nám vyhovoval. Prispôsobili sme ho nášmu zobrazeniu, prekopali sme väzby medzi parametrami a množstvom a zadefinovali sme si vzorce pre cenotvorbu. Voilà! Niekoľko desiatok hodín programovania nám ušetrilo niekoľko stoviek hodín mravčej práce strávenej ručnou cenotvorbou.

Prepočet ceny v reálnom čase

Zákazníkov nechceme zdržiavať ani sekundu navyše. Žiadne zbytočné prekliky, žiadne zbytočné ručné prepočítavanie. Zákazník si jednoducho navolí všetky potrebné parametre, zadá množstvo a okamžite vidí jednotkovú cenu, celkovú cenu, zľavu a termín dodania. Tieto dáta sú počítané na základe kombinácie parametrov a aktualizujú sa automaticky a v reálnom čase po každej zmene.

Fungujúci prehľad objednávok

Menej preklikov = šetrenie času. Tento postup sa snažíme dodržať aj pri prehľade objednávok. Naša tlačiareň cieli na B2B klientelu, kde je predpoklad, že zákazník môže mať aj viac ako 10 aktívnych objednávok. Je nám jasné, že náhodné 9-ciferné číslo veľmi k identifikácii objednávky nepomôže. Preto sme tabuľku objednávok premenili na fungujúci celok.

Tabuľka objednávok a sub-objednávok so všetými potrebnými informáciami

Po odoslaní objednávky sa vytvára hlavná objednávka, ktorá je akýmsi púzdrom pre identifikáciu platby, dát a jej sub-objednávok. Pre každý objednaný produkt objednávky sa automaticky vytvára sub-objednávka so samostatnými stavmi, meta dátami, grafickými podkladmi, dobou dodania a podobne.

Detail objednávky

Pri každej objednávke evidujeme 4 základné stavy (boolean hodnoty), z ktorých vie zákazník vyčítať, v akom stave objednávka je. Prvý stav definuje, či boli zákazníkom nahraté grafické podklady. Druhý stav znázorňuje, či zákazník schválil náhľady pred tlačou od nášho grafika. V treťom stave vidíme stav platby a štvrtý hovorí o expedovaní objednávky. Akonáhle všetky sub-objednávky nadobudnú „zelenú“ pri všetkých štyroch stavoch, celá objednávka je považovaná za vybavenú.

Zákaznícke rozhranie s detailom sub-objednávky

Pre každú sub-objednávku musí zákazník nahrať tlačové podklady. Využiť môže formulár na nahratie súborov, alebo vložiť odkaz z externého úložiska. Náš grafik okamžite obdrží správu o nahratí súborov a obratom vypracuje náhľady pred tlačou (vizuály, mockupy). V prípade chýb v grafike je zákazník upozornený a požiadame ho o opravu (samozrejme sme v prípade potreby k dispozícii pomôcť). Ak je zákazník s tlačovými náhľadmi spokojný, záväzne potvrdzuje objednávku akceptáciou náhľadov. V momente, kedy prebehne akceptácia aj platba (akoukoľvek formou) je objednávka pripravená na tlač/výrobu. Od tohto momentu tiež začína plynúť garantovaný termín doručenia tovaru.

Objednávkový proces

Aké sú plány do budúcnosti?

S rastúcim počtom objednávok plánujeme online tlačiareň TlačPrint.sk v blízkej budúcnosti prepojiť s ERP systémom Pohoda (účtovníctvo, materiál, objednávky…), pridať viacero produktov a obohatiť funkcionalitu. Našim cieľom je zautomatizovať čo najviac procesov, no zároveň zabezpečiť, aby bola TlačPrint stále online tlačiareň, v ktorej si aj zákazník bez skúseností s tlačou pohodlne a bez starostí objedná a je mu poradené.

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore