Posaďte sa do prvej rady

Zaujal vás tento článok? Prihláste sa do nášho newslettra a dostávajte články z nášho blogu medzi prvými.

Nedávno sme v našej prípadovej štúdii písali o úspešnom online prepojení e-shopu s agendou firmy OBERON od spoločnosti Exalogic. Náš OBERON Connector je v tejto chvíli dostupný pre WooCommerce, s plánovaným vývojom pre ďalšie platformy v budúcnosti. Ako OBERON Connector funguje? Koľko stojí? Dozviete sa v tomto článku.

Ako OBERON Connector funguje?

Lokálna inštalácia OBERON-u je nainštalovaná na bežnom PC, ktorý slúži ako server. Na tomto PC beží webová služba OBERON-u, ktorá je dostupná na definovanom TCP porte. Tento port je otvorený pre webserver, na ktorom beží e-shop. Medzi e-shopom a OBERON-om teda prebieha komunikácia na HTTP protokole.

Aké sú jeho funkcie?

1. Synchronizácia skladových kariet

Aktualizácia skladových kariet a ich množstiev prebieha v oboch smeroch. V smere z e-shopu do OBERON-u prebieha aktualizácia na základe automaticky generovanej príjemky, alebo výdajky, ktorá vzniká pri importe faktúr alebo objednávok. V opačnom smere, teda z OBERON-u do e-shopu prebieha synchronizácia na základe pravidelne generovaných XML súborov, ktoré sú v určitých intervaloch automaticky odosielané na webový server, kde sú spracované e-shopom.

Pri synchronizácií skladových kariet sú v oboch smeroch aktualizované všetky relevantné dáta produktu. Okrem tých základných, ako názov, cena, či skladové množstvo, je to napríklad nákupná cena, informácie o dodávateľovi, popis, obrázky, kategórie, varianty a podobne. Pri importe skladových kariet do OBERON-u je pre každého dodávateľa vytvorená osobitná príjemka. V prípade, že v OBERON-e importovaná skladová karta ešte neexistuje, automaticky sa so základnými údajmi vytvorí. Ak existuje, aktualizujú sa len jej množstvá na základe vytvorenej príjemky.

2. Synchronizácia objednávok

Objednávky sa do OBERON-u importujú automaticky po ich vzniku v e-shope. Pri prenose prebieha kontrola a v prípade, že prenos objednávky úspešný nebol, zobrazí sa chybová hláška (nedostupnosť webovej služby, výpadok prúdu na strane servera a pod.). V takomto prípade je možné prenos uskutočniť opätovne priamo z administrácie e-shopu.

Pri importe objednávok sa položky objednávky automaticky priraďujú k existujúcim skladovým kartám, ktorých skladové množstvá sa upravujú na základe vytváraných príjemiek. V prípade, že skladová karta v OBERON-e pre položku objednávky ešte neexistuje, automaticky sa vytvára.

3. Export faktúr

Vzhľadom na to, že API OBERON-u neobsahuje metódy na vytvorenie faktúr, ktoré by bolo možné volať cez webovú službu, museli sme vytvoriť osobitný plugin na export faktúr, ktorý je doplnok k pluginu WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips. Tento plugin exportuje faktúry do formátu XML.

V prípade, že je aktívny aj hlavný plugin OBERON Connector, tak sa exportované XML faktúry automaticky importujú do OBERON-u a sú z nich automaticky vytvárané výdajky. V prípade, že hlavný OBERON plugin aktívny nie je, XML faktúry je do OBERON-u potrebné importovať ručne a následne je nutné z nich vytvoriť výdajky manuálne.

Ako prebieha inštalácia a konfigurácia?

Pred samotnou inštaláciou Connectora je nutné, aby bolo možné na vašej strane spustiť webovú službu OBERON-u, ku ktorej bude mať e-shop prístup. Existuje niekoľko scenárov:

  • Pokiaľ beží webová služba OBERON-u a webserver e-shopu v rovnakej sieti (napr. ak sú obe vo vašej správe, vo vašich priestoroch), komunikácia by mala byť zabezpečená automaticky.
  • Pokiaľ beží webová služba OBERON-u lokálne u vás, no webserver e-shopu je prevádzkovaný v externej webhostingovej spoločnosti (väčšina prípadov), bude potrebné, aby ste disponovali verejnou statickou IP adresou, a aby bol otvorený TCP/IP port webovej služby (potrebné konzultovať s vašim IT oddelením, správcom siete, či internetovým poskytovateľom)

OBERON Connector je zatiaľ dostupný pre CMS WordPress (WooCommerce) vo forme pluginu. Po inštalácii je z našej strany potrebné vykonať základnú konfiguráciu a testovanie pluginu. Základná konfigurácia je v cene, no pokiaľ bude nutné robiť akékoľvek dodatočné úpravy, radi s vami tieto zmeny vopred odkonzultujeme a pripravíme cenovú ponuku na mieru.

Koľko OBERON Connector stojí?

Ceny sme sa snažili nastaviť férovo pre väčšie aj menšie e-shopy a preto sme OBERON Connector rozdelili do dvoch balíkov – Mini a Komplet.

  • Balík Mini zahrňuje inštaláciu, základnú konfiguráciu a kompletnú synchronizáciu objednávok, spolu s automatickou tvorbou výdajok. Jeho cena je 250 €*.
  • Balík Komplet obsahuje všetko z balíka Mini, no navyše zahrňuje aj kompletnú synchronizáciu skladových zásob, cien, dostupností a tiež automatické zakladanie skladových kariet z nových objednávok v prípade, že karty ešte v OBERON-e evidované nie sú. Cena balíka Komplet je 350 €*.

* Ceny sú uvedené bez DPH a zahrňujú aktualizácie pluginu po dobu 1 roka. Obnova licencie na každý ďalší rok stojí 150 € bez DPH / rok pre balík Mini a 250 € bez DPH / rok pre balík Komplet.

Máte záujem? Poďme na to!

Všetky potrebné informácie a možnosť nezáväznej objednávky nájdete na oficiálnom webe OBERON Connector.

Nájdete tam aj kontaktný formulár v prípade, že si potrebujete odkonzultovať jednotlivé funkcie Connectora, vášho e-shopu, či naceniť úpravy na mieru. Kontaktovať nás môžete aj v prípade, že máte záujem o prípravu OBERON Connector-a na inú e-commerce platformu – vaša spätná väzba nás určite posunie ďalej!

avatar

Autor: Kristián Filo

Web Developer a dizajnér so špecializáciou na WordPress a WooCommerce.

Návrat hore