Pokiaľ to s reklamou myslíte vážne a chcete z nej vyťažiť maximum, je potrebné pracovať s analytikou a využívať pokročilejšie optimalizačné možnosti. Ak vaša reklama smeruje užívateľov na web/e-shop, pri reklame na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram) sa určite nezaobídete bez Facebook Pixelu.
Čo je Facebook Pixel?
Ide o útržok kódu, ktorý je potrebné umiestniť na váš web (do hlavičky zdrojového kódu). Následne vám umožňuje merať, vyhodnocovať a využívať informácie o vašich návštevníkoch a ich interakciách.
Nachádzať by sa mal na každej stránke, resp. všade tam, kde môžu byť tieto informácie užitočné.
Aké má hlavné využitie?
- sledovanie akcií a konverzií na webe – napr. nákup, odoslanie formuláru,…
- remarketing – spätné oslovenie užívateľov, ktorí už s vašim webom interagovali (navštívili web, prezreli vybranú sekciu, nakúpili,…)
Ak by ste nepoužívali Facebook Pixel, mali by ste síce štatistiky o výkone reklamy, no iba v prostredí sociálnej siete. Akonáhle by užívateľ klikol na reklamu a prešiel na webovú stránku, tu by ste už dosah nemali. Práve to je jeho hlavná podstata. Vytvoriť spojenie medzi sociálnou sieťou a webom, a poskytovať prenos dát.
A pokiaľ prevádzkujete e-shop, pomocou Pixelu budete tiež vedieť vyhodnocovať predajnosť a návratnosť investícií do sociálnych sietí, ako do zdroja návštevnosti. Rovnako budete vedieť spustiť tzv. dynamický remarketing, pomocou ktorého viete užívateľom zobrazovať relevantnejšiu reklamu (produkty, ktoré už v minulosti prezeral).
Ako Facebook Pixel nainštalovať?
Najskôr je potrebné Pixel vytvoriť, a to v účte Business Manager. Ďalej musíte vygenerovaný útržok kódu nahodiť na váš web. Spôsob závisí od toho, na akej platforme je váš web/e-shop postavený. Ak je vytvorený na mieru, pravdepodobne bude potrebný zásah programátora, ktorý nahodí celý útržok kódu do hlavičky (<head>). Pokiaľ však využívate CMS systém (WordPress, PrestaShop,..), bude stačiť keď si nainštalujete potrebný plugin/modul, a do neho pridáte ID kód vášho Pixelu.
Veľmi dobrým spôsobom je aj implementácia pomocou nástroja Google Tag Manager (budete mať všetky značky pokope).
Je nainštalovaný správne?
Správnosť inštalácie značky Facebook Pixel vieme skontrolovať veľmi jednoducho, a to pomocou rozšírenia priamo vo vašom webovom prehliadači: Facebook Pixel Helper.
Po inštalácii stačí keď navštívite váš web, a rozšírenie hneď rozpozná, či je Facebook Pixel na danej stránke nainštalovaný. Rovnako viete zistiť aj jeho ID.
Tak a teraz už viete, čo to Facebook Pixel je, aké má využitie a ako ho nainštalovať. Ak to s reklamou myslíte vážne a v oblasti online marketingu plánujete dlhodobý rozvoj výkonu, určite ho odporúčam nahodiť v čo najskoršej fáze. Budete tak zbierať dáta, ktoré skôr či neskôr určite využijete pri optimalizácii kampaní a strategických rozhodnutiach.
Ak potrebujete s inštaláciou alebo správou reklamných kampaní pomôcť, neváhajte nás kontaktovať.
V prípade záujmu o PPC reklamu si môžete vyklikať aj náš interaktívny cenník, kde zistíte cenové odhady správy kampaní, a v prípade potreby aj úvodných nastavení (tie okrem iného zahŕňajú samozrejme aj inštaláciu Facebook Pixelu).
Tešíme sa na prípadnú spoluprácu.🙂